Modlitwa

 Okudżawa Bułat

 

Dopóki nam ziemia kręci się, dopóki jest tak czy siak

Panie ofiaruj każdemu z nas, czego mu w życiu brak

Mędrca obdaruj głową, tchórzowi dać konia chciej

Sypnij grosza szczęściarzom....i mnie w opiece swej miej

 

 Dopóki ziemia obraca się, O Panie nasz, na Twój znak

Tym, którzy pragną władzy, niech władza ta pójdzie w smak

Daj szczodrobliwym odetchnąć, niech raz zapłacą mniej

 Daj Kainowi skruchę.... i mnie w opiece swej miej.

 

Ja wiem, że Ty wszystko możesz, ja wierzę w Twą moc i gest

Jak wierzy zabity żołnierz, że w siódmym niebie jest

Jak zmysł każdy chłonie z wiarą, Twój ledwo słyszalny głos

Jak wszyscy wierzymy w Ciebie, nie wiedząc, co niesie los.

 

 Panie zielonooki, mój Boże, Jedyny, spraw -

Dopóki na ziemia toczy się, zdumiona obrotem spraw

Dopóki nam czasu i prochu wciąż jeszcze wystarcza jej -

Daj każdemu po trochu.....i mnie w opiece swej miej.

Komentarze

  1. OOO widzę ,że zdrówko wraca --super :-))Fajny tekst pa pa :-))

    OdpowiedzUsuń
  2. pokochalem@poczta.onet.pl2 lutego 2006 00:34

    Ale Mnie uderzyłaś potężnie tą " Modlitwą"!!!! Mam związane z nią wspaniałe wspomnienia. Pierwsze przedstudenckie wakacje w gronie znajomych ze Złotowłosą u boku i pewien wieczór kiedy przy ognisku grała na gitarze i śpiewała " Modlitwę" I Moja pewność, że pokochałem do grobowej deski.............Jarek

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam nadzieję, że obudziłam wspomnienia tylko piękne.. Jakie to ciekawe, że ludzie mają taką dobrą pamięć emocjonalną. Pozdr.

    OdpowiedzUsuń
  4. Aaaa zdrówko wróciło już przedwczoraj, jak chałupę wysprzątałam:), a tekst i mnie bardzo przypadł do serca.. pozdr

    OdpowiedzUsuń
  5. Pewnych sytuacji i wydarzeń nie sposób zapomnieć, szczególnie jak są ważne i niosą za Sobą przyszłość.

    OdpowiedzUsuń
  6. Prawda... Ale czasem i tych sytuacji, co niosą w sobie tylko przeszłość zapomnieć nie można..

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Swiat sie nie zawalil, kiedy spalam.

Jak w studni

Lewe ramię