***

Dziś wiersz.

Mój ulubiony tego Autora.

Kiedy go przeczytałam pierwszy raz byłam wstrząśnięta mocą...

 

*** (Zgaś moje oczy: ja cię widzieć mogę)

 Rilke Rainer Maria

 

Zgaś moje oczy: ja cię widzieć mogę,

zamknij mi uszy, a ja cię usłyszę,

nawet bez nóg znajdę do ciebie drogę,

i bez ust nawet zaklnę cię najciszej.

Ramiona odrąb mi, ja cię obejmę

sercem mym, które będzie mym ramieniem,

serce zatrzymaj, będzie tętnił mózg,

a jeśli w mózg mój rzucisz swe płomienie,

ja ciebie na krwi mojej będę niósł.

Komentarze

  1. jak wielkie i wspaniałe potrafi być uczucie.. aż nie wiem, co powiedzieć... mimo mojej lekkiej znieczulicy emocjonalnej ostatnio trwającej, to do mnie przemówiło..

    OdpowiedzUsuń
  2. ano potrafią być te uczucia faktycznie wielkie, nawet jeśli ja sama również ich nie znam na codzień...

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Swiat sie nie zawalil, kiedy spalam.

Rozmowa z Kotem

Dalie